¤¤¤ Fredagsmys ¤¤¤

Fick lite panik igår när jag vid 21 tiden upptäckte att jag inte hade någon matlåda att ta med mig till jobbet. Vi hade varit på kalas så det hade inte hunnits med att laga någon mat. Sedan tänkte jag efter en sekund och insåg att det är ju så det kan bli ibland. Så det fick helt enkelt bli till att köpa mat i restaurangen och jag hade tur, det serverades spenatsoppa och ägghalvor. En soppa med mycket grädde i och det värmde gott.

Jag valde att denna fredag fick bli min ätardag 🙂 Och det har jag gjort med besked. När jag kom hem lagade jag korvstroganoff till middag och efter det begav jag mig inte till Trollhättan för att lämna in min trasiga telefon, vilket inte fungerade för jag inte hade någon garantisedel. Men jag passade på att handla när jag ändå var där. Så det åkte ner smågodis (som jag åt upp i bilen), ljust bröd ( har sagt att det är ok med bröd på helgen, det är för att jag ska stå ut med müslin på veckorna) och dipp (chipsen fanns kvar hemma sen förra helgen). Och inte att förglömma så fick två chokladkakor följa med hem, klassikern Schweizernöt och nyheten Vit choklad fick det bli.

När jag sedan sitter där och vräker i min allt detta så inser jag att jag är mätt och att det inte är speciellt gott. Och eftersom jag vet om detta ( så är det ju efter varje gång) så förstår jag inte varför jag stoppar det i munnen. Det går emot mitt förstånd.

Min lille prins råkade trampa på en geting idag. Den kröp på vårt hallgolv på övervåningen och Thor såg den inte utan trampade på den. Skriket var riktigt otäckt och det bara stegrade hela tiden. Oj, så ont han fick! När jag var i trollhättan så var jag ju som sagt inne på Maxi och jag köpte med mig var sin present till dom. Dom hade nämligen halva priset på väldigt många utav deras ” PlayMobil” och det var två väldigt glad och lyckliga pojkar som jag hade på kvällen efter jag kommit hem. Det är så kul att ge bort presenter, dom blir så glada och man känner sig verkligen som den bästa mamman i hela världen (just då var jag nog det 😉

Som sagt, valde att ta min ” ätardag” idag eftersom jag nu ska gå på och göra tre nätter i rad. Ganska bra att jobba helgen i kost syfte. Det är mycket lättare att stoppa onyttigheter i munnen om man sitter hemma i soffan och ser en film.

Förresten, på tal om film..

Vi såg ” Dark Shadows” som vår FredagsMysFilm. Johnny Depp i huvudrollen gör ju filmen mycket sevärd. Det är en kärlekshistoria med monster och förbannelser och en hel del humor. Anders tycker att filmen är jätte bra men jag tycker nog att det räcker med ett OK. Vet inte varför den inte lockar mera än vad den gjorde. Brukar ju annars gilla denna typen av filmer. Men en 3:a i betyg är den allt värd ( jag har ju varit svag för Michelle Pfeiffer i många år och hon gör ju en stor roll i denna filmen).

Hoppas att ni har en bra fredag!

En Vilja Av Stål

Lämna en kommentar