¤¤¤ Bye bye Roberts, Hello Sten! ¤¤¤

Ja, nu undrar ni väl om jag blivit helt kokko. Men nej då!

Säger bara farväl till en bok som känns som en gammal vän. ÅH vad jag älskar Nora Roberts sätt att skriva. Hon får mig verkligen att drömma och sträckläsa. Man vill helt enkelt inte att boken ska ta slut. Längtar till bok numero två i denna serie (hon brukar göra triologier).

Boken men Nora Roberts var i pocketformat. Det förklarar varför den är mindre 😉

Jag har ett lite system när det gäller att välja böcker. Jag bestämmer mig för åt vilket håll i hyllan som jag ska räkna. Sen ber jag Anders om ett nummer. Han sa siffran tolv. Så alltså denna gången räknade jag baklänges och hamnade på ”I det lugnaste vatten” med Viveca Sten. Detta är ett sätt för mig att verkligen komma igenom alla mina böcker. Jag har ju liksom alla ni andra favoriter i hyllan som står och väntar på mig men genom min metod har jag faktiskt hitta nya favorit författare.

Har iallafall inte läst något tidigare av Viveca Sten men det känns lite som att hon håller samma stil som Mari Ljungstedt och Camilla Läckberg. Har jag fel?

Lämna en kommentar