¤¤¤ Så vacker och speciell ¤¤¤

neonwhale-1024x576

Ser väldigt sällan filmer som jag inte vet något om eller ens har någon aning om vem som är huvudrollen.

Men det har ju sina fördelar att hjälpa till på en bio. 🙂

Just denna filmen ”Berättelsen om Pi” hade jag inte hört ett ord om. Men det visade sig var ett riktigt guldkorn. En av de vackraste filmer jag sett både färg och landskapsmässigt. Det var många bra 3D effekter och den berörde mig väldigt mycket. Och… det var ett äventyr som hette duga.

Jag kan varmt rekommendera denna film. Mitt betyg blir en stark 4:a.

pi Pi_artikel_996308c

Life-of-Pi-Bioluminescent-Water

 

Ni i Grästorps trakten har tur. Vi visar fortfarande filmen på Onsdag 🙂 Missa inte!

En Vilja Av Stål

¤¤¤ Jag blir faktiskt arg och ledsen ¤¤¤

Känner att jag måste få skriva av mig lite…

När man blir hånad över att man försöker få en hälsosam livsstil blir jag faktiskt förbannad. Menar absolut inte att man måste göra en stor grej av det. Man behöver överhuvudtaget inte förstora det och säga saker som -Åh! Så duktig du är!

Låt det vara bara om man inte har något vettigt att säga.

Att få höra – Bantar du? i nedvärderande ton eller -Får du verkligen äta det där? Eller -Det ska väl inte du äta, det är ju kalorier i det. Det gör inte att det hela blir varken lättare eller roligare. Att behöva skämmas för att man gör ett medvetet hälsosammare val finns inte i min värld. Det är faktiskt något som jag är stolt över och det är något som jag väljer att jobba på. Mot och med gångar kommer alltid att komma och gå och det är därför jag väljer att kalla det livsstil och inte diet. Det kommer ju absolut komma tillfällen där pizzan kommer att slinka ner, eller alkoholen på festen eller bara chipsen på fredagskvällen. Men det betyder inte att jag ger upp min livsstil.

Vet man inte vad man pratar om så ska man ju faktiskt bara vara tyst.

Min träning och min kost behöver man inte förlöjliga. Jag gör och äter det som jag tror är bra för mig. Att jag mår bra borde ju vara det man koncentrerar sig på om man nu måste ha en anledning att tycka och tänka saker om mig.

Så, nu har jag fått skriva av mig lite. Är dock inte helt nöjd, hade säkert kunnat skriva en roman om detta men besparar er det.

Dagens träning blev iallafall en 60 minuter långt Body Pump pass och efter det rundade jag av med 30 minuter Body Balance. En underbar kombination.

image

En Vilja Av stål